Tijdelijke geldopname beperkingen bij bankautomaten in Indonesië

- update - 7 augustus 2013

09 JULI 2013, AMSTERDAM
Samenvatting
Houders van Maestro betaalpassen en MasterCard creditcards kunnen beperkingen ondervinden als ze geld willen opnemen bij Indonesische bankautomaten. Kaarthouders kunnen op dit moment in Indonesië op verschillende manieren elektronisch betalen en geld opnemen.

Amsterdam, 7 augustus 2013 - Betalen met de chip op de Maestro en MasterCard kaarten is in Nederland en veel andere landen ingevoerd om betalingsverkeer te beveiligen. Geldautomaten in sommige niet-Europese landen ondersteunen deze chiptechnologie nog niet altijd en zijn daarom nog gevoelig voor frauduleuze transacties.

Wij hebben vandaag geconstateerd dat aanbieders van geldautomaten in Indonesië extra maatregelen hebben genomen tegen deze frauduleuze transacties. Kaarthouders van Maestro betaalpassen en MasterCard creditcards kunnen als gevolg hiervan tijdelijk geen geld opnemen bij Indonesische geldautomaten van drie banken namelijk; Bank Central Asia (zowel MasterCard als Maestro), Bank Negara Indonesia (Maestro) en Bank Permata (Maestro).

Maestro en MasterCard kaarthouders kunnen op dit moment in Indonesië op de volgende manieren elektronisch betalen en geld opnemen:

• Geld opnemen bij geldautomaten van de volgende banken: Commonwealth Bank of Australia, Bank MANDIRI (PERSERO)Bank Rakyat Indonesia (Persero), Bank Internasional Indonesia, Bank CIMB Niaga, Bank Danamon Indonesia, Pan Indonesia Bank(Bank Panin), Citishare Corporation, HSBC - The Hongkong and Shanghai, Banking Corporation Limited en BANK ANZ INDONESIA.

• Kaarthouders kunnen met hun betaalpas en creditcard betalen in winkels en restaurants met het Maestro of MasterCard logo op de deur of aan de kassa.

• In geval van problemen met de bovenstaande oplossingen of urgente situaties kunnen kaarthouders bellen naar het lokale gratis telefoonnummer 1-800-804594. (Gratis vanaf een lokale vaste lijn. Kosten kunnen in rekening worden gebracht voor het gebruik van een mobiele telefoon. Neem hierover contact op met uw mobiele telefoon operator. MasterCard heeft geen controle over of verantwoordelijkheid voor de kosten van de mobiele operator.) Een vertegenwoordiger van MasterCard zal ervoor zorgen dat de bank van de kaarthouder deze op een afgesproken locatie van contant geld voorziet.

Deze geldopnamebeperking is van tijdelijke aard. MasterCard stelt alles in het werk om de hinder tot een minimum te beperken. MasterCard zal nieuwe informatie verstrekken zodra de aanbieders van geldautomaten de beperking hebben opgeheven.

EINDE

Voor consumenten vragen: neem contact op met uw bank Voor media vragen (niet ter publicatie): Isabelle Roels, Communicatie Manager MasterCard +32 498 585213 Isabelle_Roels@mastercard.com

Over MasterCard

MasterCard (NYSE: MA) is een wereldwijd betaal- en technologiebedrijf. Het exploiteert ’s werelds snelste netwerk voor de verwerking van betalingen, dat consumenten, financiële instellingen, handelaars, overheden en bedrijven in meer dan 210 landen en regio’s met elkaar verbindt. De producten en oplossingen van MasterCard maken alledaagse handelsactiviteiten (zoals winkelen, reizen, een bedrijf runnen en financiën beheren) voor iedereen gemakkelijker, veiliger en efficiënter. Kom meer te weten op www.mastercard.com, volg ons op Twitter @mastercardnews of praat mee op Cashless Conversations Blog. Schrijf je hier in voor het laatste nieuws.